Monday, August 15, 2005

 

Update verlichting

In de voorbije maanden heb ik nog wat aanpassingen aan mijn verlichting gemaakt.
Vooreerst een 2de luxeon schijnwerper. Hieronder een foto van beide lampen gemonteerd.


Samen met het achterlicht brandt de onderste lamp.


De bovenste kan ik bijschakelen als schijnwerper op onverlichte wegen.


Dat gebeurt met deze 2 schakelaars.


Verder heb ik een kleine blauwe led gemonteerd die mijn tellertje verlicht.




Het zit in een behuizing op een kogelgewricht en verbruikt zo goed als niets. Gewoon gekocht in de hubo bij de "johnny-car"-stand.
Alles is aangesloten in deze contactdoos.


Ik had ook nog steeds geen accu. nu eindelijk eentje bestelde van 12V 7ah. Ik heb ze aangesloten met een gewone stekker en contrastekker. Ook op de lader heb ik een contrastekker. Je moet dan wel goed aanduiden wat de + en de - is.


Dat zou voldoende moeten zijn. Verbruik is 2x luxeon led aan 3W, achterlicht 1W, claxon 6W en pinkers 2x22W. Het verbruik van de pinkers en claxon mag je delen door 10 aangezien ze meestal niet ingeschakeld zijn. Dus totaal = 3+3+1+5 = 12W dat wil zeggen dat je met 1Ah 1 uur alles normaal kan gebruiken dus met mijn accu in niet optimale omstandigheden(koude en zo)zeker 5uur.
Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?