Friday, November 12, 2004

 

Vooraan


 Posted by Hello

Op de foto zie je 3 lichten. De twee onderste zijn standaard gemonteerd. Het betreft Busch&Muller lampen, eentje van 2,4w en eentje van 4,2W. Origineel was een van de twee aangesloten op een accu en de andere op een dynamo. De dynamo sloeg in elke grote put van zichzelf aan. Dus die was er snel af. (Misschien in de toekomst een ander exemplaar monteren als noodverlichting) Ik heb de beide lampen dan aangesloten op een accu die ik nog liggen had van een sigma mirage setje. Met één of beide lampen is er zeker genoeg licht op de openbare verlichte wegen. Maar ik rijd de helft van mijn woon-werk via de Scheldedijk en daar is geen straatverlichting. Dus experimenteren met de mirage 5w! Dit is in vergelijking met de standaard lampen een echte schijnwerper. Voor het experiment een houdertje aan elkaar gepopt om de mirage op te klikken. Het houdertje is bevestigd met de vijzen die de bel bevestigen. Zo hoef ik geen extra gaten in de cab te boren. Op het houdertje kan ook een batterijverlichting van het kruidvat (2,5€ met led achterlicht)geklikt worden als ik het accu eens zou vergeten laden. Voorlopig zal ik enkele weken rijden met verschillende combinaties van de nu gemonteerde lampen. Daarna misschien andere lampen of de mirage nog hoger op de cab monteren. Want hoe hoger je lamp hoe beter het licht.
Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?